آکادمی چوب موود

آب گریزیا ضد آب ؟!!!

حقیقت هایی درباره رنگ‌های گیاهی مورد استفاده برای پوشش‌ نهایی ظروف چوبی

آب گریزیا ضد آب ؟!!!

     استفاده از پوشش نهایی بر روی چوب، محصول نهایی را زیبا و آن را جلایی چشم نواز می‌بخشد. همان‌طور که در گفتار قبلی به آن اشاره کردیم، امروزه اقبال برخی از شرکت های تولید رنگ برای ساخت رنگ‌های سازگار با محیط زیست و دارای قابلیت و استاندارهای بهداشتی لازم برای تماس با مواد غذایی به عنوان پوشش نهایی برای سطوح چوبی ، با استفاده از روغن‌های گیاهی فرآوری شده فزونی یافته است. استاندارد بودن آنها برای تماس با مواد خوراکی از یک سو به واسطه دارا بودن کمترین مقدار ترکیبات آلی فرار در تولید این دست محصولات است و از سوی دیگر خاصیت آب گریز بودن ذاتی این روغن‌های گیاهی که طی فرآیندی فرآوری نیز می‌گردند باعث می‌شود تا با توجه به عمق نفوذشان درچوب ، از نفوذ نسبی رطوبت در عمق چوب که خود مسبب تولید انواع قارچ و باکتری و . . . است، به همان میزان جلوگیری کند.

     حال نکته ای که باید بدان توجه کرد این است که این روغن های گیاهی تولید شده (و نه هیچ رنگ دیگری) ، در نوع خود قابلیت ضد آب کردن چوب را ندارند . با توجه به این‌که معمولا ظرف‌های چوبی پس از استفاده شسته می‌شوند، یک پوشش مناسب می‌تواند به آب‌گریز شدن چوب کمک کند. باید توجه داشت که استفاده از واژه ضد آب صحیح نیست و در واقع بیشتر رنگ‌های مخصوص چوب با ایجاد یک لایه محافظ (بسته به عمق نفوذ رنگ در چوب)، سطح آن را آب‌گریز می‌کنند، نه ضد آب و این بدان معنی نیست که شما می توانید عملا محصول چوبی را در آب برای مدت ‌طولانی غوطه ور سازید بدون آن که هیچ آسیبی به آن‌ها وارد شود. البته امروزه با پیشرفت علوم نانو تکنولوژی، دستیابی به این قابلیت‌ها در دست بررسی است.

     رنگ های صنعتی پایه گیاهی که با پیشرفت علوم شیمی و پلیمر تولید ‌شده و غالبا وارداتی هستند ، ‌با قابلیت ایجاد یک لایه پوششی مناسب و آب‌گریز بر سطح چوب، استفاده سالم تر از انواع محصولات چوبی را به ارمغان آورده اند. این دست پوشش‌ها به راحتی و باکیفیت بسیار عالی برروی ظروف چوبی بوده قابل اجرا بوده و برای سلامتی مصرف کننده دارای استاندارها و تاییدات لازم هستند. نمایندگان رسمی برندهای معتبرخارجی تولیدکننده این روغن‌‌های گیاهی در حال حاضر در داخل کشور واردات و توزیع این محصولات متنوع را بر عهده دارند.

گروه چوب موود از “روغن‌های گیاهی با استاندارد سلامت (VOCs Free) و آب گریزکننده چوب” از برندهای مرغوب وارداتی برای پوشش نهایی کلیه محصولات تولیدی خود که کوچکترین احتمال تماس با مواد غذایی را دارند استفاده می نماید.( برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله “چرا رنگ های گیاهی سلامت، برای تماس با مواد غذایی مناسب‌اند ؟” را در همین سایت مطالعه کنید)

به شادی مصرف کنید…

گروه هنری چوب موود

نوشته های مشابه